Friday, January 20, 2017

Cara Jahit Getah Rambut

Assalamualaikum semua,
 Ramai sangat kan yang nak tau cara jahit atau buat getah rambut sendiri.Memang la... kat kedai banyak blh dapat.Tp x sama dengan yang kita buat sendiri.Kalau buat sendiri boleh match dengan baju atau aksesori yang kita pakai kan....
Nak jahit getah rambut menggunakan kain ni,x de mesin jahit pun x pe,blh jahit tangan je....dari mula sampai akhir,cumanya siap lambat la sikit,tp siap juga kan.....
Harini saya nak tunjuk macam mana cara jahit getah rambut yang paling mudah.Kepada otai2 saya minta maaf jika ada kekurangan disini yea.Sila komen jika saya ada kesilapan,kepada newbis cara ini ada lah cara yang paling mudah dan senang di ikuti (bagi saya la....).



1. Getah untuk diletakkan dalam kain getah rambut kita tu.

2.Ukur getah sepanjang 7" nak lebih atau kurang pun blh,ikut citarasa sendiri.
Kalau guna getah sayur pun blh juga,tp kenalah guna 3 atau lebih setiap satu getah rambut yang kita nak buat tu.

3.Jahit tangan atau jahit mati getah yang sudah dipotong supaya x terlerai apabila apabila kita guna getah rambut nnt.Kalau dah terlerai.....kenalah buka semula jahitan pada kain nnt.Kan dah menyusahkan diri.hehehe
4.Kain pilihan....kain perca pun blh.potong ukuran 21" panjang.

5.Lebar 4", nak kurangkan pun boleh nak lebihkan pun boleh.ikut suka.


6.Kemudian jahit atau ketemukan kedua-dua penghujung kain,jangan lupa matikan.hehehe

7.Contoh dah di jahit.

8.Ambil getah yang td dan letakkan ke bahagian dalam kain yang kita dah sambung.

9.Pin kan atau jahit terus getah buatan sendiri tu yea.Kalau x yakin...pinkan dulu,bkn apa...takut saiz x sama besar pula.

Sekian Terima Kasih.
Harap-harap faham la tuto diatas.



Saturday, March 12, 2016

Ais Krim Malaysia,Ais Krim Sumi


Ais Krim Malaysia atau Ais Krim Sumi 

Bahan2 yang di perlukan :-

1 Tin Susu Pekat Manis
1 Tin Susu Sejat
3 Paket Sumi
4 Tin Air (guna tin yang sama)
Secubit Garam
Plastik Aiskrim (anggaran 30 keping)


Cara-caranya :- 

1 .Masakkan susu pekat manis,susu sejat dan garam bersama 4 tin air sehingga garam hancur.
( Seeloknya guna air masak).
2.Sejukkan susu yang telah dimasak tadi.
3.Sumi dikerat 4 setiap satu.Tapi saya kerat 2 sahaja....baru terasa sumi tu.
4.Masukkan sumi ke dalam plastik aiskrim.Buat 4 atau lebih warna.saya masukkan 4 potongan sumi berselang seli.maksudnya 2 biji sumi ada dalam satu aiskrim....
5. Masukkan susu yang telah sejuk ke dalam plastik td ikat kemas dan bekukan.

Seandainya x cukup budget atau nak buat sikt sahaja....
bahan-bahannya :-
 1 cawan susu pekat manis
1 cawan susu sejat
4 cawan air 
1 1/12 paket sumi (Selebihnya anak atau kita makan)
plastik aiskrim (anggaran 15 keping)
garam secukup rasa (untuk melemakkan)

Cara-caranya :-
sama sepeti di atas...


bahan2nya....



Sebelum dibekukan


Setelah Beku.



Selamat Mencuba dan Selamat Menjamu Selera .





Sunday, February 7, 2016

Pencil case,Beg Serbaguna





SOLD

Pencil Case,Beg Serbaguna

Material : 100% Cotton / Kapas
Saiz : 5" X 9"
Harga : RM 12.90 @ 1

Postage :-
RM 6 sem/ RM 9 Sbh/S'wak

Berminat sila whatsapp 017-4495420
warna atau corak random.....pelanggan cuma perlu beritahu warna yang ingin di tempah.

Barang akan dikirim atau pos hanya pada hari Selasa dan Jumaat sahaja.


Saturday, February 6, 2016

Pouch,Coin Bag,Beg serbaguna





Beg Serbaguna
Material : 100% Cotton / Kain Kapas Berkualiti
Saiz : 6" X 4.5"
Harga : RM 10
Postage : RM 6 Sem
RM 9 Sbh/S'wak

Untuk tempahan sila whatsapp 0183598591.
Sedia menerima tempahan secara pukal.


Minyak Bayi Tropical Herbs,Barut Bayi,Promosi


 Assalamualaikum pembaca blog semua.....
Apa khabar anda di sana?
Sudah lama saya tidak bersiaran dek kesibukan demi menjaga anak2 dan keluarga.
Harini saya hendak memberi tahu satu berita baik kepada pembaca semua...
Setiap pembelian Minyak Bayi Tropical Herbs akan diberi percuma sehelai barut.
Saiz barut adalah random,sekiranya anda ingin saiz mengikut keperluan,sila whatsapp saya 0174495420
Kita boleh bincang.
Penerangan atau kebaikan minyak bayi sila lihat DISINI.
Penerangan tentang Barut bayi sila lihat DISINI 

Saiz pilihan :-
S : 17" X 5" anggaran berat bayi (2.5kg - 5kg)
M : 19" X 5.5" anggaran berat bayi ( 4kg-6.5kg)
L : 21" X 6" anggaran berat bayi (5kg - 8kg)